نشست بصیرتی با موضوع تحلیلی؛ افغانستان و آذربایجان

بسیج اساتید همدان
نشست بصیرتی

نشست بصیرتی با موضوع تحلیلی؛ افغانستان و آذربایجان

برگزاری نشست بصیرتی کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه ای همدان
با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه

     به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اساتید استان همدان،  پس از تلاوت قرآن و پخش کلیپ  ابتدا   مسوول کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید مفتح همدان (مخدومی) ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و مهمانان در جلسه، گزارش مختصری از جلسات حلقه های صالحین و همچنین اهداف نشست های بصیرتی و محورهای مورد بحث در این جلسات را برای حاضرین بیان کردند.
     در این نشست، حسن رحیمی روشن رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا در خصوص تاریخ نه چندان روشن افغانستان در طول 40 سال اخیر از زمان مبازرات گروه های جهادی در مقابل شوروی سابق سخنان مبسوطی را بیان کردند. ایشان وضعیت کنونی افغانستان را شکننده توصیف کرده و ضمن تمجید از سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال این کشور و نوع رفتار سیاسی و عدم ورود به جنگ افغانستان تحلیل جامعی را ارائه نمودند.
رحیمی روشن در ادامه به موضوع دوم یعنی آذربایجان و سوابق تاریخی این کشور و همچنین نفوذ جریان غربگرا و صهیونیستی در لایه های حکومتی آذربایجان اشاره کردند. از طرفی بحث قومیت گرایی اردوغان و تفکر احیای امپراطوری عثمانی و عقد اخوت با الهام علی اف بر مبنای همین تفکر ناسیونالیستی (ترکیسم) و حرکت در این مسیر را یادآور شدند. وی در ادامه فعال سازی روند دیپلماتیک و آگاهی بخشی به مردم آذربایجان بخصوص جوانان در خصوص پیشینه کشور خود از نظر فرهنگی و اعتقادی که بخشی از ایران نه چندان دور بوده است را  مهمترین وظیفه برای حوزه دیپلماتیک و رسانه کشورمان دانستند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.